Pierwsze miejsce w wyszukiwarce? GWARANTOWANE!

Czy można mieć zagwarantowane pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania? Można.

Pierwszym takim przypadkiem jest sytuacja, gdy pozycjonowanie dotyczy to wyników płatnych, a zlecający dysponuje odpowiednio wysokim budżetem reklamowym. Reklama płatna nie jest jednak przedmiotem naszym rozważań...
Drugą możliwością jest pozycjonowanie dla niszowych fraz, dla których konkurencja jest znikoma lub żadna. W tym przypadku zlecający pozycjonowanie zapłaci za nie mało, z zarobi dzięki temu pozycjonowaniu. jeszcze mniej :).
Trzecią możliwością jest pozycjonowanie z wykorzystaniem nieuczciwych technik, przy czym w danym momencie techniki te nie mogą być przez wyszukiwarkę traktowane jako zabronione. Moralnie jest to zabieg naganny, strategicznie - ryzykowny, długofalowo absolutnie nieopłacalny.

W każdym innym wypadku można jedynie mówić o dużym prawdopodobieństwie osiągnięcia pierwszej pozycji. Jej gwarantowanie świadczyć może o braku profesjonalizmu lub doświadczenia. Jeżeli nawet z czasem deklarowana gwarancja zostanie potwierdzona praktyką, będzie to miało prawdopodobnie miejsce dla mało znaczących słów kluczowych, dla których wysokie pozycje w rankingach nie przyniosą wymiernych korzyści.

Bardzo ciekawym, obrazowym porównaniem jest przeniesienie konkurencji w pozycjonowaniu na realia konkurencji w sporcie. Dobry sprinter, doskonale znający swoje możliwości, śmiało może powiedzieć (wręcz zagwarantować), iż przebiegnie 100 m w 10s. Nie może jednak zagwarantować, iż wygra bieg. W zależności bowiem od dyspozycji konkurentów, owe 10s może wystarczyć do zwycięstwa, ale może też oznaczać miejsce poza podium.
Jeżeli sprinter stosuje doping (w wyszukiwarkach niedozwolone, nieetyczne techniki pozycjonowania), wówczas prawdopodobieństwo wygranej wzrasta bardzo wyraźnie, ale grozi to prędzej czy później wykryciem oszustwa, odebraniem medalu i zawieszeniem udziału w kolejnych zawodach (wyszukiwarka wyklucza stronę z indeksu lub obniża jej pozycję). Sprinter może zagwarantować, że wygra bieg, jeżeli obok niego biec będą np. sztangiści lub miotacze kulą (pozycjonowanie dla niszowych fraz). Jednak taka wygrana nie przynosi satysfakcji, chwały czy jakichkolwiek innych korzyści.

Cóż zatem warte jest pozycjonowanie, skoro nie ma na nie gwarancji? No, niezupełnie. Gwarancje są, ale dotyczą raczej takich obszarów jak:
- gwarancja korzystania tylko z technik dozwolonych przez regulaminy wyszukiwarek
- gwarancja działania zgodnie z kodeksem etycznym SEO (zobacz iab.com.pl)
- gwarancja pobierania płatności tylko za efekty
- gwarancja zachowania poufności
To wystarczająco dużo, by przełożyć pozycjonowanie na sukces w biznesie.

twórca witryny rodowa domena twórcy witryny